Elearning is de nieuwe academische modus, die het traditionele leerplan van scholen vervangt. ICT wordt op bijna elk gebied en in elke ervaring toegepast. Zij omvatten het gebied van onderwijs zoals leermoeilijkheden, speciale behoeften, online leren, gemeenschapsonderwijs, volwassenenonderwijs, en recht, bedrijfsleven, aardrijkskunde, en gezondheid.
ICT’s worden ook op andere gebieden van het leven toegepast. Zij zijn betrokken bij industriële gebieden zoals techniek, geneeskunde, filosofie, economie, informatica, psychologie en politiek. ICT wordt ook toegepast in de particuliere sector, zoals de reclame, de geneeskunde, het bankwezen, de financiële sector, de industrie en de dienstensector.
Het model voor afstandsonderwijs of e-learning maakt ook gebruik van ICT’s en traditionele leertechnieken. Iedereen die een nieuw vak wil leren, of zijn kennis op een bepaald gebied wil uitbreiden, kan dat doen door student te worden op een ICT-school . Veel kredietinstellingen maken nu gebruik van ICT bij het onderwijzen van studenten, waardoor hun kennis en vaardigheden worden verbeterd en zij productiever worden in het proces Zakelijk tekenen .
ICT heeft het ook gemakkelijker gemaakt voor studenten die het zich niet konden veroorloven hun kinderen naar verschillende scholen te sturen, om een goede opleiding te krijgen. ICT heeft geholpen de kloof tussen de vraag naar en het aanbod van leren te dichten. Zij bieden kwalitatief hoogstaande leermiddelen zoals software, boeken en cursussen, die zijn afgestemd op de behoeften van de gebruiker en tegemoetkomen aan zijn of haar gemak. Zodra de gebruiker goed kan leren, zelfs op jongere leeftijd, zal hij of zij in staat zijn om in het leerproces te blijven en het onderwerp ook onder de knie te krijgen. In feite is de hele zaak begonnen met een eenvoudig doel om gebruik te maken van de nieuwste technologie en IT-ontwikkelingen.
De hele reis is vastgelegd in het hoogtepunt van videoclips en stilstaande beelden. Deze clips en beelden tonen ons de ontwikkeling van de animatie van de 19e eeuw tot vandaag. De clips geven ons ook een idee van de opeenvolgende ontwikkelingen van de technici en de technologieën die in die periode werden gebruikt. Bovendien helpt de constante stroom van dergelijke waardevolle informatie ons ook bij het begrijpen van de huidige technologie en de toepassing ervan in de moderne wereld.
Een gebruikersvriendelijk Internet heeft ons geholpen in contact te komen met een groot aantal professionals op het gebied van onderwijs en hen ons te voorzien van het laatste nieuws en informatie met betrekking tot de ICT’s. We kunnen nu zien dat een behoorlijk aantal scholen, hogescholen, universiteiten en ziekenhuizen ook op de lijst staan van degenen die ICT gebruiken. Door de dure uitgaven is het voor scholen en hogescholen echter een beetje moeilijker geworden om aan de snelle eisen van de studenten en de faculteit te voldoen. Daarom wordt het gebruik van video- en audioclips op het Internet in de klas steeds belangrijker.
De oprichting van de ICT-afdeling in elke school of hogeschool is een feit dat plannen uitwerkt en vorm geeft aan de afdeling. Er zijn verschillende functies die in de instelling met betrekking tot ICT’s worden vervat. In de zich uitbreidende wereld van het onderwijs is er vraag naar deskundigen op ICT-gebied.
Scholen nodigen de professionals uit om te komen praten over de uitdagingen waarvoor de school zich gesteld ziet en hoe zij die hebben weten op te lossen. Zo kan de ICT-afdeling het slachtoffer worden van de toenemende concurrentie en moet zij samenwerken met de faculteit om het gebruik van ICT onder de studenten en de faculteit te verspreiden.