HTML is de standaard opmaaktaal voor de inhoud van websites. Meta Tags, Meta Description, en Meta Keywords zijn allemaal types van HTML tags.
Meta tag HTML tags bevatten informatie die specifiek is voor de inhoud van uw website. Meta tags zijn, per definitie, onzichtbaar voor bezoekers van de site, maar worden in belangrijke mate gelezen en verwerkt door zoekmachine spiders, software robots die het web regelmatig doorzoeken naar pagina’s die bepaalde zinnen of termen bevatten. Meta tags geven informatie over uw website die gemakkelijk gelezen en verwerkt kan worden door spiders, maar niet door uw bezoekers. Eén of twee Meta tags per pagina zijn meestal voldoende.
Hier is de basis hiërarchie van Meta tags die je moet kennen:
Titel Meta tag
Meta Title tags krijgen vaak weinig of geen aandacht, en zouden over het algemeen niet MySQLed moeten zijn. Meta Title tags worden opgenomen in de HEAD sectie van de pagina voordat je inhoud op het scherm verschijnt. Als je een blog hebt, dan zal de Meta Title van elke pagina aangeven welke blog post het is. Als je wilt dat deze op je site verschijnen als de pagina wordt geladen, voeg je ze gewoon toe. Dit is hoe je je Meta Title Tags in je pagina’s zet. Merk ook op dat elke pagina altijd zijn eigen meta title en meta description heeft.
Meta Omschrijving Meta tag
Meta Description tags bestaan uit drie dingen; de eerste is de eigenlijke meta beschrijving van je website en wat die bevat, de tweede is de meta beschrijving die gewoon in de zoekmachine pagina beschrijving staat, en de derde is de meta beschrijving die zichtbaar is in de zoekmachine listing. In feite vormen deze drie dingen een blauwdruk voor uw website.
Meta Trefwoord Meta tag
De meta keyword tag stelt zoekmachine crawlers in staat beter te begrijpen waar uw site over gaat. Omdat de meeste gebruikers zelden handmatig naar trefwoorden zoeken, typen ze gewoon ‘rode schoenen’ in het zoekvak zonder enige vorm van specificatie (d.w.z. NC-bestanden) omdat websites met meta keyword tags hen in staat stellen gemakkelijk gerelateerde zoekopdrachten te identificeren. Het is de eerste stap in het optimaliseren van uw website.
Er zijn vele andere meta tags die worden gebruikt bij verschillende zoekmachines, maar de bovenstaande zijn degene die de zoekmachines vooral leuk vinden.
Meta Samenvatting Meta tag
De meta summary is een korte, bondige samenvatting van de inhoud van een Webdesigner Eindhoven. Deze meta-tag wordt alleen getoond als de pagina meer dan één pagina heeft, maar kan de eerste indicatie zijn van waar een gebruiker naar op zoek is door simpelweg de pagina door te bladeren.
Door naar de meta-tag informatie te kijken, kunt u de structuur van de webpagina bekijken. Sommige meta-informatie is verspild, zoals de meta-tag keywords tag, en sommige informatie kan irrelevant zijn. Dit is vaak de reden waarom het onderaan de webpagina kan staan en niet in de header.
Meta Robots-tag
De meta robots tag instrueert de zoekmachine crawlers hoe ze een pagina moeten vinden en indexeren. Het is een HUGE file (meer dan 200 regels), en je zou je kunnen afvragen, als er een copyright is en iemand betaalt de zoekmachine om deze pagina te indexeren, wat is er dan zo speciaal aan de meta-tag beschrijvingen daar. Wat volgt is eigenlijk een set van verklaringen:1. getypt aan het ‘einde’ van de door de zoekmachine gegenereerde headers2. die de meta-tag beschrijving aangeeft, en3. die de meta-tag sleutelzinnen aangeeft (d.w.z. als de tag ‘keywords’ is, kan hij aangeven welke sleutelzinnen specifiek elke webpagina bevat). De instructies met tag-waarde geven de meta-tag trefwoorden aan. We kunnen de meta-tag statements valideren door de broncode van de webpagina te bekijken die sterk lijkt op de inhoud door de html-code van de broncode van de pagina uit te voeren. Voordat de meta-code gevalideerd is, zijn de meta-tag gegevens die erin staan allemaal nul, en een document zal geen geldig xml-bestand weergeven.
Bovendien geeft de Meta robots tag instructies aan de zoekmachines over de status van een pagina en vertelt de zoekmachine over de locatie in de server van die pagina. Het moet worden gebruikt als onderdeel van het artikel of de artikel url zelf, in plaats van alleen maar door het specificeren van een of meer trefwoorden.
Wanneer een zoekmachine spider een website opmaakt voor indexering in zijn database of directory, wordt niet verwacht dat de webpagina’s verwerkt worden. Dat klopt: de spider verwerkt de website niet daadwerkelijk. Hij maakt gebruik van robots.txt die de spider instrueert om de op de website aanwezige mappen en submappen te gebruiken, en de spider instrueert om aan een bepaald bestand geen browsing-toegang toe te kennen (geen toegang toe te staan). Opdat een spider alle webpagina’s op de website zou kunnen vinden, mag het robots.txt-bestand dus niet meer dan 2000 instructies voor toegang tot de directories bevatten en moet er minstens één van deze worden gespecificeerd.
Meta tags gaan in de broncode van de pagina en vertellen de spider.