Structuur en functies van het ontwerpbureau.
De structuur van een ontwerpbureau stelt het in staat de drie modellen van de werkelijkheid (heden, toekomst en reflectie) gelijktijdig te ontwikkelen. De kenmerken van het bedrijf zijn functioneel in die zin dat elk van de drie modellen functioneel moet zijn voor het ontwerpbureau. De kenmerken van de designfirma zijn recreatief, economisch en hernieuwbaar. Een ontwerpbureau is een zelfwaarderende organisatie en moet dus dun zijn.
Het economisch model van een ontwerpbureau dicteert dat een bedrijf op een bepaald moment moet stoppen met de produktie van een produkt, zodat het zich moet terugtrekken uit de verkoop van iemand die zaken doet met dat bedrijf. Terzelfder tijd moet het bedrijf bereid zijn een produkt binnen een redelijk korte periode opnieuw te gaan produceren omdat dit een zeer positieve economische uitwerking zal hebben.
Het evalueren van een ontwerpbureau.
Als iemand nieuwsgierig is naar een mening over een ontwerpbureau dat op het gebied van de modetechnologie op het punt staat te worden geïntroduceerd, dan moet hij of zij een bekende website in Australië bezoeken, design48.com. Deze website bevat een lijst van de 33 belangrijkste ontwerpbureaus van Australië. Sommige van de firma’s op de website zijn zeer bekende namen, en worden ook door klanten hoog beoordeeld.
De belangrijkste verantwoordelijkheid van het ontwerpbureau is te voldoen aan de eisen van zijn klanten. Het ontwerpbureau moet volledig op de hoogte zijn van de veranderingen, de eisen van zijn klanten, en het moet deze veranderingen zelf doorvoeren. Niets mag overhaast worden gedaan. Het ontwerpbureau moet volledig innovatief zijn.
De consultant moet zich volledig bewust zijn van alle formele ontwerpen die door verschillende gerenommeerdeThird HandShops op het internet worden gebruikt. Deze websites behoren tot de meest fantastische plaatsen waar men designerwerken van eminente ontwerpers kan vinden. Een van de meest populaire designer websites isEthical Fashion unaffiltsInc. op het Internet.
lees meer: