Gerecertificeerde mobiele servicetechnici (ook mobiele technici genoemd) werken in verschillende garages die gespecialiseerd zijn in verschillende specialismen. Hierdoor kan de Mobile Tech wennen aan het uitvoeren van een grote verscheidenheid aan taken.
Meestal wordt alleen een beroep gedaan op reparatie en onderhoud, maar de meeste Retail Mobile Service shops zijn opgericht om mobiele apparatuur te verkopen en te onderhouden (in detailhandelszaken wordt dit de installatieafdeling genoemd).
Wat is mobiele reparatie? Het gaat om het bedienen van elk type mobiel elektronisch apparaat om onderdelen te repareren, vervangen, kalibreren en testen van batterijen, toegang tot bedrading, vervangen en vervangen van computerchips, vervangen van alle beweegbare elektronische onderdelen.
Apparatuur die regelmatig onderhoud behoeft, zal hoogstwaarschijnlijk een ingebouwde reparatiecyclus hebben, waarbij een specifiek onderdeel wordt vervangen of een minimale of volledige probleemoplossing van een eenheid wordt vastgesteld. Aanvullende reparaties zijn meestal op proactieve basis nodig, waarbij indien nodig een technicus langskomt om een reparatie uit te voeren of een routinereiniging uit te voeren.
Er zijn technicus opleidingsprogramma’s voor verschillende materieeltypes en structuren, maar de meeste detailhandels zullen het volledige Mobile Tech opleidingsprogramma kopiëren en installeren indien aangeboden. De meeste mobiele reparatiediensten bieden twee weken geavanceerde opleiding over de meest voorkomende scenario’s, samen met de vereiste opfrisser op regelmatige basis. Sommige mobiele techs kiezen voor een een week klasse om ervoor te zorgen dat ze worden gedekt voor eventuele nieuwe vaardigheden te leren.
Mobiele technici die in detailhandelsvestigingen werken, moeten over de demografische vaardigheden en bekwaamheden beschikken om mobiele apparatuur te onderhouden en te repareren. Dit vereist M.tech met consumenten motorvoertuigen, commerciële automotive service technici, en personeel met vloot verkoop ervaring. Over het algemeen is een werkweek van 40 tot 60 uur vereist voor de meeste onderhoudstechnici met meer dan twee tot vier weken vakantie tussen de banen.
Wat doet een mobiele servicetechnicus? Gloednieuwe, blinkende (niet vuile) producten die aandacht nodig hebben nadat ze zijn gevallen of om het even welk type van consumentenelektronica-reparatie of -service omvat de Mobiele / Autoreparatiewerkplaats. Wat misschien niet zo voor de hand ligt, maar ook niet, is het feit dat de technicus zowel specialistische als generalistische taken te verrichten heeft in de winkel.
Motels en grotere winkels, en zelfs sommige autodealers bieden een soort mobiele reparatiedienst aan. Stof-, vet- of olielekken kunnen duidelijk op een mobiel voertuig worden gerepareerd.
Wat hebben ze nodig in de winkel locatie? Generaluster’s werkplaats heeft een ruime werkruimte om kleine tot middelgrote auto’s “leading edge” diensten te verlenen. Dit staat de winkel toe om kleine diensten efficiënt te verlenen gebruikend dezelfde hulpmiddelen en de uitrusting die in winkels met kleinere klantenbasissen wordt gebruikt. Producten zijn toegestaan om reparaties uit te voeren met wax, smeermiddelen en essentiële gereedschappen, waardoor de reparatie sneller kan worden voltooid op de mobiele telefoon van de klant.
Wat zijn de inzetgebieden van een Mobiele Service Technicus? Sommige steden en regio’s in de Verenigde Staten hebben gespecialiseerde mobiele diensten, zoals de mobiele technici van New York City en de mobiele auto- en vrachtwagenreparatiebedrijven. Er zijn Mobile Tech bedrijven die rechtstreeks technici in dienst hebben of contracteren, maar dit is niet bij alle mobiele winkels het geval.
Wat zijn de dagelijkse verantwoordelijkheden voor Mobile Tech? Om de 5 tot 10 minuten de klantendienst te woord staan op de mobiele telefoon van de klant.
Zodra een reparatie is gevonden, zal een technicus de klant informeren en het reparatie- of herstelproces doornemen. Hierna ontvangt de klant de opdracht voor de benodigde service.
Startende diensten moeten op korte termijn hulp bieden in plaats van in dienst te worden genomen en als zij moeten werken met een call center met meerdere oplossingen op vele locaties.
In een officiële omgeving moet een technicus eerst een certificaat hebben. Dat betekent dat er een volledige achtergrond moet zijn van het individu dat zij zullen helpen.
Zonder certificering, maar met vele jaren praktijkervaring in de consumentendienst/gerepareerde apparaten kan een goed opgeleide mobiele technicus deze titel aan elke achtergrond en elk ervaringsniveau verkopen, omdat hij in staat is de problemen van de consument op te lossen.
De meeste gsm-winkels zijn dog eat dog-locaties. Om in leven te blijven huren veel winkels hulp van buiten in om vrij te blijven van de aansprakelijkheid voor het inleveren van klanten die gewond zijn geraakt.
Veel mobiele reparatiewerkplaatsen bieden een basisniveau van klantenservice, maar velen besteden bepaalde taken uit aan de grote bedrijven die op deze zeer concurrerende markt concurreren. Een mobiele reparatie winkel zal over het algemeen proberen om de klant te behouden als ze graag de technicus de mobiele tech is in de winkel, en als een winstgevende relatie kan worden vastgesteld.