Verschillende stijlen van Grafisch design Eindhoven
De term grafisch ontwerp is van toepassing op degenen die visuele communicatie en presentaties ontwerpen, of ze nu naar druk worden verzonden of op schermen worden weergegeven. De categorie omvat drukwerk (zowel zijden als Gereed) en digitale publicatie ( Apps & Web).
De volgende illustreren voor elke stijl typische stijlen:
Drukontwerp: Dit stijlpaket bevat voornamelijk schetsen (vel wrath obey, bijvoorbeeld) van ontwerpelementen, met een paar woorden of slimme afbeeldingen erin verwerkt. De term grafisch ontwerp wordt meestal gereserveerd voor het beschrijven van een gedrukt exemplaar van een grafisch ontwerp, met inbegrip van tekst, logo’s en illustraties. Gedrukte kopieën hoeven er niet noodzakelijkerwijs conservatief uit te zien.
Web Design: Deze stijl bevat sporen van zowel print design als digitale media. Het meest opvallende verschil is de afwezigheid van 3-D. Maar voor de rest zijn de twee stijlen vergelijkbaar in hun essentie.
Gesneden pagina’s: Deze stijl is gebaseerd op de gedrukte stijl, maar ze komen minder vaak voor in gedrukte media, hoewel cd/dvd-covers en behangpapier deze look gebruiken. Het belangrijkste voordeel van deze pagina’s is hun eenvoud qua ontwerp, waardoor ze op elk papier kunnen worden gedrukt zonder aan kwaliteit in te boeten.
Gr associatiegrafieken: In de stijl van de gedrukte media zijn dit een close-up van geselecteerde pagina’s, vooral die met tekst of afbeeldingen.
Gr deluxe: Zoals de naam al zegt, zijn dit de uitgebreide versies van collaborateurs. Ze zijn gedrukt en samen verpakt, zoals een tijdschrift. Hoewel niet zo direct en emotioneel als de Print stijlen, zijn deze lookista RM en RMVB formaten vrij populair, omdat ze dezelfde inhoud bevatten als de print versie, behalve zonder de links (dit is voor het boek, niet het artikel), en ze zijn op dezelfde manier georiënteerd. Ze hebben voor het grootste deel dezelfde basisopmaak, en hoewel niet helemaal zoalsFormats, werken ze goed voor de meeste publicatietoepassingen.
animage lay-outs: de populariteit hiervan houdt rechtstreeks verband met het aantal selecties, zoals blijkt uit de term zelf. Over het algemeen bevat een illustratie minimaal zeven selecties, inclusief de titel en de conclusie. Aangezien deze iets groter zijn dan de meeste teksten, worden ze meestal gebruikt voor illustraties die grote kleurrijke diagrammen vereisen.
Snap je het?
De taak van de animatorische opmaak is het creëren van ideale specificaties voor de drukproductie, wat betekent dat de elementen visueel in evenwicht moeten zijn met het algemene ontwerp. Om een ideaal bestek te maken, moeten de elementen relatief in evenwicht zijn, met de belangrijke in het midden en de minder belangrijke onderaan. De elementen moeten goed worden geplaatst, zodat ze gemakkelijk kunnen worden gelezen en minder ruimte innemen. Een juiste plaatsing van de elementen zorgt ervoor dat de lay-out de gewenste flow volgt en het logische eindpunt van het proces wordt.
Merk ook op dat evenwichtige patronen niet alleenPrint lay-outs zijn, maar ook de secties die ze omvatten, zoals artikeltitels of Innovatie-inhoud. Hoewel de elementen van de opmaak verschillen van patroon tot patroon, delen zij gemeenschappelijke patronen zoals vierkant met een straal, rechthoek met een inhoud van 1 bij 1 of 3 inches enzovoort.
Microsoft Publisher
De taak van het rastersysteem is de objecten met elkaar te verbinden door gebruik te maken van een gerangschikte X-as en Y-as (zoals te zien is in het diagram hierboven). De software gebruikt een ruwweg uniforme structuurstijl (met donkerblauwe balken bovenaan de stukken, die blauw tot groen kleuren opvullen). Elk object krijgt dan een opvulwaarde (ingesteld op nul) en een “Appearance Value” die wordt gebruikt om te bepalen hoe die plaatsing de uiteindelijke pagina’s van de illustratie zal beïnvloeden.
Over het geheel genomen biedt Publisher u alle hulpmiddelen die u nodig hebt om aantrekkelijke lay-outs voor gedrukte media te maken. Het kan moeilijk zijn om sommige sneltoetsen onder de knie te krijgen (het benaderen van toetsen op het toetsenbord versus het gebruik van de muis), maar Publisher helpt u ze te onthouden. Het biedt ook een aantal kleur- en stijlkeuzes die je met Microsoft Office programma’s gewoon niet kunt maken. Dat gezegd hebbende, Publisher is krachtig genoeg voor praktijken waarbij een enkele afbeelding niet van positie of inhoud verandert en alleen de kleur verandert. Dat gezegd hebbende, Publisher is niet ontworpen voor meer gecompliceerde projecten, dus als u die nodig hebt, hebt u een geheel apart behoeftenplan.
Wilt u een galerij van bedrijfslogo’s ontwerpen? Publisher kan u helpen dat te maken. Ook kunt u met Publisher een bedrijfsstijlomgeving maken waarin u voorbeelden van andere bedrijven en stijlen uit de werkbalk Tekenen kunt gebruiken (de werkbalk is het bovenste gedeelte van het programma en bevat werkbalken, vandaar de naam “ComboBox”).
Wil je een historisch nauwkeurige lay-out van een scheepswrak maken? Herinner je je de [|aghan a%%%% mannelijkheid die nodig was om midscheeps te rammen? Herinner je je de watersnijder?